w ,

O której kłaść się spać? Najlepsza godzina dla twojego zdrowia wg neurobiologów.

Ron Lach, Pexels

Na każdym kroku słyszymy o tym, że odpowiednia ilość snu to podstawa naszego prawidłowego funkcjonowania. Wypoczęty organizm to zdrowy organizm. Kiedy snu zaczyna brakować szwankuje nasz układ nerwowy, krwionośny i pokarmowy. Kiedy więc kłaść się spać? Neurobiolog radzi.

Dr Andrew Huberman na Twitterze dzieli się ze swoimi obserwatorami swoją wiedzą na różne tematy. Ostatnio opublikował nagranie w którym radzi, aby kłaść się spać 6-7 godzin później licząc od momentu naszego popołudniowego spadku energii. Jeśli około 15-stej brakuje nam sił nasz nocny sen powinien rozpocząć się około godziny 21-22.

Sponsorowane

Tak zaplanuj dzień, aby na sen pozostało ci minimum 7-8 godzin.

Dr Max Kirsten ma troszkę inne zdanie na ten temat. Według niego pora pójścia spać jest mocno związana z naszym stylem życia. Prawidłowo powinniśmy przeznaczyć na sen 7-8 godzin i powinna być to codziennie ta sama godzina. W ten sposób zaprogramujemy nasz organizm na odpoczynek i nie będziemy mieć problemu z zaśnięciem.

Sponsorowane

Wyeliminuj czynniki, które utrudniają zasypianie.

Nie ważne która teoria jest ci bliższa, obydwaj doktorzy zgodnie podają czynniki, które sen będą utrudniać i które najlepiej wyeliminować. Są to:

  • stres
  • wiek
  • niezdrowy styl życia
  • otoczenie

Jeżeli chcesz poprawić jakość snu pamiętaj o aktywności fizycznej. Tutaj doskonale sprawdzi się wieczorny spacer. Staraj się nie jeść przed nocą ciężkich potraw i koniecznie zrezygnuj z wszystkich używek.

Sponsorowane

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

      Sponsorowane